onsdag 7 maj 2014

Familjen Groj - Generation 2, del 7

Halloj!

Nu var det ett tag sedan sist! Det var inte riktigt meningen, men jag fastade i Sims när jag bara skulle spela lite och jag hann inte göra några inlägg. Jag kunde inte heller använda datorn under Valborgshelgen, så det blev inte så mycket då heller.

Några av bilderna är inte så bra redigerade eftersom jag blev lite stressad när jag insåg att jag tog väldigt lång tid på mig.

 Viktors senaste konstverk: En tavla på snögubbarna i någon speciell stil som jag tyvärr inte kommer ihåg vad de hette.
 Darrin har börjat ta skrivandet på allvar och det betyder att reparatören ofta kommer på besök. Än så länge tjänar han bara ungefär 10 simdaler om han skickar in några kapitel, men han förbättrar hela tiden författarförmågan, så vi får se hur bra nästa bok blir!
 Under natten till snöflingedagen skulle Markus sova i sin igloo, men han satte som vanligt inte på sig pyamas när han gick och lade sig, utan badkläder.
 Som tur är kommer brorsan och tinar upp honom med en bärbar hårfön. Jag får se om han får sova ute igen...
 Det är som sagt snöflingedagen och hela familjen träffas för att ha presentparty. Ellie dyker dock inte upp, utan det är bara Maximus som kommer.
Jag kommer inte ihåg exakt vem som fick vad, men Viktor och Rebecka fick varsitt stafli (som jag sålde), två fick varsin blomma(sparade) och någon fick en dyr tavla (såld).
Stackars Darrin fick säsongens kol i present och han var lite småsur resten av dagen över sin misslyckade present.
 Efter presentutdelningen fyllde Markus år! Jag tycker att han blev rätt snygg, men den där tröjan var väldigt märklig om jag får säga det själv. Jag trodde inte att armarna skulle så ut när jag laddade ner den..?
 När alla gäster tar varsin tårtbit dyker en tomte upp. Jag tror att det är en snögubbstomte, om det finns. Den var i vilket fall mycket snäll och gav familjen live pengar.
 Efter den lilla tomtens uppdykande får Olle fylla år. Jag tror att jag gillar honom mer nu än förrut, kanske mer är än Markus. Utan det lila håret och mustaschen såg han trevligare ut. Jag hoppas att han får något fint barn senare...
Som grädde på moset passade Edvin och Tatiana på att gifta sig, men det blev ett litet privat bröllop.
 Snart har Tatiana tagit upp sin mobil och köpt ett hus...
 De ska bo grannar med Ellie och Maximus. Snart kommer det att bli en liten koloni där borta med folk från släkten Groj. :)
 Dagen därpå är det examen för Olle och Markus. Denna gång går allt som det ska och alla går in i stadshuset och är med på själva cermonin. 
 Titta vem man kan hitta i snön? Tydligen hade Edvin bestämt sig för att snögubbar ska byggas utanför stadshuset.
 Olle får högsta betyg och blir nominerad till "den som antagligen blir idrottsstjärna", precis som sin storasyster.
 Olle får också högsta betyg, men blir nominerad till "klassens clown" och blir hederstalare.
 Hemma, efter examen bjuder båda tvillingarna över sina flickvänner. Markus bestämmer sig för att fria till sig älskade Laura Swartz, och hon säger ja!
 Även Olle friar till sin flickvän, som säger ja även hon! 
 Snart är de på väg ut från huset alla fyra för att flytta till ett hus som ligger nära Ellies och Maximus hus och Edvins och Tatianas hus. Jag satsar fullt ut på denna koloni alltså. :)
 Några dagar senare är det vår och regnet öser ner. Jag vet inte varför, men jag älska våren i sims. Mer är vår svenska vår i alla fall.
 Rebecka börjar få mystiska kräkningar, kan det bero på maten? Men Jannet lagar nästan alltid utmärkt mat, och Rebecka vill inte klaga.
 Viktor målar klart ännu en tavla, denna gång har den inget märkligt tema.
 Tavlan får sitta uppe ett tag, till Viktor har bestämt vad den ska heta. Den tillhör nog en av de finare tavlor han har målat, men det kanske blir bättre med tiden.
 Att städa är en viktig syssla för familjen. För att göra det roligare passar det väll bra att göra det tillsammans? Men det blir nog aldrig riktigt kul, om man inte gillar att duscha.
 En morgon vaknar Rebecka och märker att hon är gravid. Hon blir genast glad, hon är familjeinriktad och tycker om barn.
 När Viktor kommer hem från jobbet samma dag tar Rebecka mod till sig och berättar för Viktor att hon är gravid. Han säger ingenting och Rebecka vet inte riktigt vad hon ska göra.
Efter att Viktor har fått reda på att Rebecka är gravid, tycker Rebecka att det är lika bra att resten av hushållet får reda på det. Hon pratar med Darrin som blir glad och gör tummen upp - han är också familjeinriktad.
 Han frågar om han får känna på magen, och visst får han det! Rebecka känner att hon har fått det stöd hon behöver, så Jannet kanske inte behöver veta nu? Rebecka har hört att hon inte gillar barn så mycket.
Nu när Rebecka ändå pratar med Darrin och han är på gott humör, frågar hon snällt om Viktors hand, om de får tillstånd att gifta sig för Darrin. Darrin tycker att det verkar vara en bra idé, han vill gärna ha Rebecka som svärsdotter.

Ses!
Hajsvajs
länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar