fredag 24 maj 2013

Familjen Reef


Haloj!
Här kommer ett inlägg om min familj som jag skrev lite om i mitt förra inlägg.
Jag började med Joan Reef, och resten kan ni läsa själva!

Del 1 (första gången jag spelade)
Det första Joan gör när hon flyttar in i staden Paris Nouveau är att gå till kyrkan. Där träffar hon en kille vid namn Derrell som hon börjar gilla.
Deras möte utvecklas och efter några dagar träffas de vid kyrkan igen, denna gång för att gifta sig...
Derrell får lite makeover (kolla på bilden ovanför så ser du hur han såg ut innan) och sedan tar det nyblivna paret några bilder...
... och några till
Joan, som numera är fotograf och har mycket fritid, bestämmer att familjen ska skaffa sig en häst. Dock verkar hon tycka att det är svårt att hoppa av hästen.
Men familjen nöjer sig inte med en häst, de ska också ha två katter. Den ena verkade vara lite för gammal när de adopterade henne, för mitt på dagen dör hon, något som hela familjen sörjer.
Liemannen verkar tycka att det är trevligt med döda katter, för han gosar med den avlidna katten ett tag...
Den andre katten, Gabbe och hästen (jag vet inte vad han heter) försöker trösta varandra, trots att de är så olika
Joan försöker trösta Derrell, som tagit den äldre kattens död hårdast...
_________________________________________________________________________________________
Del 2 (andra gången jag spelade)
En morgon vaknar av att hon mår illa. Det verkar lite konstigt tycker hon själv, hon mår inte dåligt på något annat sätt!
Några dagar senare får Joan beskedet! Hon är gravid!
Efter några dagar kommer Joans bästa vän Deena på besök. Hon stöttar Joan, som inte vågat berätta det för Derrell.
Joan berättar för Derrell, som på det hela taget verkar tycka att det var ganska okej...
- Jag måste tacka Deena för hennes support, tänker Joan innan hon somnar.
Nästa dag kommer Deena hem till familjen igen. De kuddkrigar lite och sen säger Deena
-Joan, jag måste flytta härifrån.
-Varför måste du det?
Jag har lite problem med min ekonomi, kan man säga...
Joan är tyst ett lite tag. Sedan säger hon
-Du ska bo här.
-Vad kommer Derrell tycka då?
-Det spelar ingen roll, vi äger ändå huset tillsammans.
_____________________________________________________________________________

Vad tycker ni? Jag tror att jag fortsätter skriva om Familjen Reef, om det inte är någon/några som tycker att det är väldigt tråkigt...

Ses!
Hajsvajs
länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar