lördag 5 oktober 2013

Familjen Groj - Renovering

Haloj!

Eftersom familjen håller på att få fler barn, kunde jag inte komma på hur jag skulle göra om jag inte skulle renovera. 

 Framsidan
Jag blev faktiskt riktigt nöjd! Det ser inte så billigt ut som det egentligen är, vilket helt klart är en bra grej. Dock ser fönsterna lite konstiga ut...
Ovanifrån - Planlösning
Rummen blev extremt små, och jag hade inte ens råd med en vägg mellan Jannet och Darrins rum och resten. Familjen får nog snåla ett litet tag framöver... :D

Köket, matsalen och vardagsrummet
Det blev ganska bra i alla fall. Jag är inte ett inredningsproffs och väggarna (som var gratis) var väldigt fula. Jag vet inte om det är färgen eller om det är själva tapeten. Kanske färgen. Och mönstret.
Jannet och Darrins sovrum
Det är väll egentligen inte något sovrum, snarare sovhörna... Det är väll ganska fult fint, tycker ni inte?

 Badrummet
Mitt fantastiska spara-så-mycket-som-du-kan-badrum blev kanske inte så fantastiskt som jag ville. :'(
Det blev i alla fall bra väggar, det är inte klinker, men gratis!


 Ellies sovrum
Det är tänkt att Edvin och Viktor ska flytta in hit när de blir barn. 
Väggarna ser lite skumma ut, men om ni vill förstå tanken bakom dem, så är det från början samma färg som täckena. (Den blåa golvlisten - våningssängen, det mörkröda - Ellies säng.)

Småbarnsrummet
Just nu är det här Edvins och Viktors rum, men jag räknar med att de blir barn innan nästa bebisar kommer. Och jag hoppas att det blir två och inte tre. Eller egentligen hoppas jag ju på ett barn, men det kommer nog inte hända.

Japp, så ser nya huset ut. Ni kanske märkte att det är tomt på väggarna, men de blev nästan helt utan pengar (typ 30 simdaler kvar), så det får bli om några dagar.

Ses!
Hajsvajs
länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar