torsdag 24 oktober 2013

Pose Player Interaction Add-on

Haloj!

I helgen var jag på bakkurs mellan 9 och 15, så jag hann inte med så mycket. Så fort skolan börjar igen får jag läxor, och skolan är före bloggen och andra grejer.
Jag har alltså inte tagit en bloggpaus, utan har bara inte haft tid. Tyvär kommer det nog inte något inlägg nästa vecka heller, det är höstlov och jag kan inte göra inlägg då. :(

Trots detta, har jag bestämt mig för att visa ett bra poserings-tillägg till Pose Player.
Jag har översatt det jag tyckte var viktigt, och det mesta har jag alltså inte skrivit själv, utan bara översatt (jag använde inte google translate, eftersom det tar ungefär lika lång tid att fixa till texten sen).

Pose Player Interaction Add-on

Den här ”moden” kommer att lägga till poseringinteraktioner till simmar och deras djur. Du kommer ha tillgång till de flesta Pose Player rörelser från vilken sim som helst – även simmar utanför ditt hushåll!
Det finns helt nya interaktioner; ”Quick Pose”, ansiktsuttryck och ”Titta på”. Det finns också Flytta/Snurra/Luta-interaktioner för både simmar och föremål.
Det här är ett tillägg till original Pose Playern av CmoMoney och interaktionerna kommer efter att du har placerat ut Pose Player någonstans i din stad.


Interaktioner:

Nya Sims Interaktioner (när Pose Player finns i staden):
·Photo Shooting....
·Photo Shooting.... Select Pose...
·Photo Shooting.... Pose by Name...
·Photo Shooting.... Random Quick Poses


Nya Interaktioner för Poserande Simmar:
·Move... (several interactions for moving your sim/object)
·Tilt And Turn... (several interactions for moving turning and tilting your sim/object)
·Move Objects... (select an object that you want to move from a dialog)
·Restore Locations of All Moved Objects
·Photo Shooting....  Stop Posing 
·Photo Shooting....  Release All Posing Sims 
·Photo Shooting....  Look At.... (select a sim you want this sim to look at from a dialog)
·Photo Shooting....  Add Current Pose to My List
·Photo Shooting....  Remove Current Pose from My List
·Photo Shooting....  Select Pose from My List  (available only when My List contains poses)
·Photo Shooting....  Quick Poses from My List (available only when My List contains poses)
·Photo Shooting....  Change Facial Expression *NEW in V3*


Quick Poses 



Quick Poses låter dig fotografera dina simmar som proffs gör. Simmarna stannar i samma position för 2 ”sim-minuter” Innan de byter till nästa pose. ”Random Quick Poses” väljer slumpade poser från din pose list, medan ”Quick Poses from My List” visar alla poser i din pose list i ordningen de är i listan.

Look At

Hur ofta hittar du den perfekta posen, men den passar inte in i din historia för att simmen tittar på fel ställe? Jo, nu kan du be simmarna att titta på en annan sim som är i samma rum. Det var möjligt förut också, men the det var ganska krånglig. Hur simmen reagerar när den ska ”Look at”, varierar från pose till pose. Några poser låter inte simmen att flytta sig över huvud taget, medan några poser låter din sim flytta huvudet åt ett helt annat håll. Sedan V3 (version 3), kan du välja vilket föremål som helst i rummet som ”måltavla” för ”Look At”.

Flytta, vrida och luta föremål och Simmar (ingen OMSP behövs)

(I spelet heter interaktionena Move, Turn and Tilt)


När dina simmar poserar, försvinner interaktioner att flytta runt de. Jag har lagt till mycket fasta alternativ, men du kan också göra dina egna vinklar, bestämma hur mycket simmar/föremål kommer flytta och vilket håll.
Lutnings-alternativet och resultatet är inte alltid logiska, men de är lärbara.
Om du vill flytta föremål, måste du först välja ”Move Objects…” från den poserande simmens interaktioner, och sedan bestämma vilket föremål du vill flytta när det kommer upp en dialogruta. Efter det kan du bara klicka på föremålet och flyttningsinteraktioner kommer upp. Föremålets dialogruta visar alla saker som finns i rummet, och saker som du inte vill flytta…
Bli försiktig när du flyttar saker – du kan flytta de under marken eller så att de är onårbara. För att fixa situationer som de har jag lagt till interaktionen ”Restore Locations of Move Objects” och ”Release All Posing Sims”. Det är det bästa sättet du kan lära dig att använda de här kontrollerna för att flytta föremålet först, som ”Restore Locations of All Moves Objects” kommer alla att komma tillbaka till deras vanliga platser. Vanligtvis kan de frigöra simmarna så att de kan gå iväg, även om de är under marken, men det hände några få gånger då jag behövde återställa de genom ”reset sim”.
Alternativen kommer också att finnas när spelet är pausat, så du behöver inte oroa dig över att andra poserande offer kommer att springa iväg. (Det här var ett bra skämt, satt och skrattade åt det ett tag, haha… Inte mitt skämt alltså.)


Ändra ansiktsutryck (i spelet Change Facial Expression)



Du kan nu också ändra ansiktsuttrycket för en poserande sim. Det öppnas en ny dialogruta där du kan välja en av Eas ansiktsuttryck. Jag tycker att de flesta såg roliga ut. Det finns en liten bugg också – ibland slutar den poserande simmen sluta posera istället för att byta ansiktsuttryck. Liknande är det också med Look At, det går inte att använda ”Look At” och ”Facial Expressions” samtidigt. Som med ”Look At”, välja samma utryck/måltavla många gånger, kan ha olika effekter.
---

CREDITS:

CmoMoney for the Pose Player and permission to create this mod - Hugs and kisses to Cmo!
GrantHess - I peeked inside OMSP mod to see how things can be moved by script
Twallan - I peeking inside Animator to see how Look Ats can be made

Image credits:
The backdrop, lights and antique camera are by Bau
Clothes by All-About-Style, NyGirl and Juliana, some several other creators
Poses by IMHO, Traelia, Elexis and several other creators

>Hemsidan< >Direktlänk till nedladdning<
(Andra länken är till Mediafire.)

Det mesta har alltså inte jag skrivit, utan bara översatt. Egentligen har jag nog bara skrivit en mening eller så, men annars är allt översatt. 
Jag har inte riktigt hunnit testa allt än, men när jag gjort det kommer det ett inlägg!
Förresten, har ni sett att de (jag vet inte riktigt vilka) har bestämt att The Sims 4 kommer hösten 2014! Jag längtar verkligen till dess, även om det är ett år kvar...

Ses!
Hajsvajs

länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar