onsdag 29 januari 2014

Familjen Groj - Generation 1, del 11

Halloj!

Det är ganska enformiga inlägg, när de nu kommer. Jag kan tyvärr inte hjälpa att jag inte orkar spela på någon annan familj än familjen Groj just nu, jag har knappt någon ork att blogga. Jag tycker personligen att det är roligast att läsa andras "Mitt spel" eller liknande, men jag märker  själv att jag bara skriver sådana inlägg och bara om den här familjen. Någon som har tips?

 Det är Ellie! Jag har bytt stil igen, och jag är nöjd! Hon ser ut som jag ville!
Ellie och Maximus umgås mycket och njuter verkligen av varandras sällskap. Kanske kommer deras relation hålla längre än jag trodde?
Den galna Markus bestämmer sig för att gå till kyrkogården. Där hittar han ingen mindre än Maximus farmors gravsten och bestämmer sig då för att sörja henne.
En fin bild på Ellie och Maximus...
Viktor har börjat måla för att bli lite mindre stressad och dessutom passa på att tjäna lite pengar. Dock är han inte särskilt bra på detta ännu.
Att laga saker som går sönder är en stor del av vardagen. Jag har upptäckt att Darrin är händig och lät honom därför laga duschen.
Det visade sig snart att den även var smutsig och Viktor fick ta på sig uppdraget att städa den. Han jobbar fortfarande på att hjälpa till mer hemma.
Viktor och Markus verkar ha hittat varandra. Markus har egenskapen "bra sinne för humor" och jag tror inte det är svårt att dras med av hans skämt.
Darrin tillbringar dock allt mer tid själv. Han har sena arbetstider och vaknar sällan före elva.
Som sagt är att laga saker en stor del av vardagen, och eftersom Darrin är händig och har mycket tid blir det han som får laga det mesta.
Jannet tycker själv att familjen behöver skaffa en ny trädgård och planterade några växter. Hur det ska gå för den trädgården ska bli spännande att se...
Jannet kan dock inte tillbringa särskilt mycket tid i trädgården, utan blir tvungen att städa hon med.
Edvin och Ellie har varit nära ända sedan Edvin var liten (kommer ni ihåg när tvillingarna skulle födas?). Edvin har på sista tiden känt sig lite arg, och storasyster Ellie säger åt honom att släppa ut det. Dock är han nog argare än väntat.
Till slut får Ellie i vilket fall en liten kram som tack för stödet, och även honn känner sig lite bättre till mods.
Markus blir förmodligen galnare för varje dag som går och har nu börjat prata med sig själv. Dessutom har han börjat gå till skolan i finkläder. Förut var det alltid idrottskläder, men nu har det nog visst blivit finkläderna som får bli lite slitna.
Viktor tycker själv att han ska vidga sina kompiskretsar, och det gör han så ofta det går. Här sitter han och gör läxor med "Susie Pank". Personligen tycker jag inte att hennes namn bådar gott...

Ses!
Hajsvajs
länge!

1 kommentar:

  1. Du kan göra en challenge som jag skrev om på min blogg :)

    SvaraRadera