måndag 6 januari 2014

PCG - Generation 1, del 9

Haloj!

Nu är det ett tag sedan sist! Som de flesta andra har jag lov, vilket för mig betyder att min hjärna också har lov. Jag orkar inte blogg, men nu har jag satt mig ner framför datorn och skriver faktiskt! (Stolt)

 Familjens tonåringar har fått reda på att det ska bli bal, och ensamvargen Edvin blir först att bjuda hem någon han vill bjuda.
 Låt oss kalla henne "Grisen", efter hennes näsa och eftersom hon hette Grisby i efternamn. Grisen Grisby och Edvin gör läxorna tillsammans, men ensamma är de inte länge.
 Snart kommer Viktor och Ellie också, Ellie efter en kort tupplur. Hon har varit väldigt stressad och trött eftersom hon tidigare var ensam med två småbarn och nästan inga pengar.
 Edvin har börjat ta lite mer ansvar eftersom han märker att det är jobbigt för Ellie och han vet att han håller på att bli vuxen även om det är långt tills dess.
 Viktor känner inte något som helst ansvar, utan börjar i stället måla.
 Dagen till ära kommer även Jannet och Darrin hem från sin semester, båda glada över att se sina barn igen.
 Darrin har under sin semester funderat på hur bra han egentligen känner sina barn. han ska börja lära känna sina barn lite bättre. Han pratar lite med Viktor, den som han känner minst av alla sina barn.
Viktor skaffar sig inte bara bättre relation med sin pappa, utan också med sin enda syster. Hon får hjälpa honom med en läxa hon själv gjort, men Viktor blir snart för stressad för att kunna fortsätta.
Viktor och Edvin har kommit varandra nära. De umgås ofta, men det är Edvin som vill vara ensam. Han har inte så många vänner, och behöver inte fler. Viktor har däremot många andra att vara med när Edvin vill vara själv.
En torsdag är det dags för de minsta tvillingparet att fylla år! Mitt i en fest, faktiskt. Bilderna från den festen försvann eller sparades inte, för jag kan inte hitta de.
 Det är inte bara tvillingarnas födelsedag, utan också kärleksdagen! Detta firas på lite olika sätt, Viktor är förvånande morgonpigg jämfört med Ellie. Edvin trodde jag var mittemellan, men så var det inte...
Efter en kort vila går Edvin nämligen upp och städar handfatet, sade jag inte att han hade börjat ta lite mer ansvar?
 Jag tror nog att fröken Grisby får vänta sig ett kärleksbrev...
 Eftersom det inte längre finns några småbarn, har Jannet och Darrin mer tid för varandra.
 Fredagen kommer och det är bal. Viktors dejt är barnvakten som gjorde familjen rikare genom sin pollenallergi (hon visade en väldigt sällsynt blomma för mig då hon gick och tittade på den).
 Hemma sitter resten av familjen och äter middag, bara en av medlemmarna i vardagskläder? Kommer dock inte ihåg vem som är vem.
Balfotona sitter fint på väggen, fast jag tror inte att den Ellie skulle gå med någonsin kom till skolan, han stod utanför dörren. Fröken Grisby dissade Edvin, vilket ledde till att han fick vara själv. Viktor blev balens kung.
 Ellie är mycket trött när hon stiger upp ur sängen samma kvällen, men hon funderar på om sin kompis förslag och har inte kunnat somna.
 Den slabbiga av de två tvillingarna (han som hade idrottskläder vid middagen), tycker att det är helt normalt att slicka tallrikar rena.
 Darrin och Viktor fortsätter att skaffa sig en bättre relation.
 När Ellie stiger upp sent på förmiddagen, känner hon knappt igen sig själv i spegeln.
 Inte nog med att hon tycker sig behöva en ny frisyr, nog skulle de vara bra med nya kläder också?
 Eftersom Darrins och Viktors relation är ganska bra, frågar Viktor Darrin om han kan hjälpa honom att lära sig köra. Darrin är bara glad att han kan hjälpa till.
 Markus och Olle har mycket glädje av varandra, att leka tagare är numera deras favoritlek.

Ses!
Hajsvajs
länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar