tisdag 15 april 2014

Familjen Groj - Generation 2, del 4

Halloj!

Jag spelar just nu nästan enbart med detta hushåll, vilket resulterar i inlägg som bara handlar om familjen Groj. Jag hoppas att det är okej - jag har inte kommit på något annat sätt att spela som jag tycker är roligare. Snart kanske jag kommer igång ordentligt bygget som ska likna mitt eget hus - just nu är jag kanske hälften.

 De fyra ungdomarna är hemma från universitetet! Alla fyra ska börja jobba så snart som möjligt eftersom det behövs pengar. Först ska Ellie och Maximus flytta ut, sedan ska Edvin och hans flickvän Tatiana flytta ihop och efter det finns det förhoppningsvis plats för barn i familjen.
 Edvin jobbar inom Affärer vilket betyder att han ofta är stressad. För att koppla av målar han tavlor innan och efter jobbet. Dock är inte alla så fina...
Jannet gör ett försök att skaffa pengar genom att gå till stadens skrotupplaga. Hon hittar rätt många skrotenheter, varje för 2 simdaler vilket är bra.
Edvin jobbar på forskningsstationen som försöksperson. Då måste man vara duktig på trädgårdsarbete och varför inte passa på att tjäna lite pengar. Man kan säga att det är bra att det finns en trädgård i Riverview, familjens trädgård räcker inte länge!
Hösten har kommit till Riverview, men jag har fortfarande inte sett skymten av någon festival.
Detta gör dock inte Darrin något, utan han tycker att det är lika bra med en glass.
Snart tappar han glassen och inser att det hela kanske inte var så roligt, kanske kunde det passa med en sådan där slush-strut som han hört om?
För att slippa stressen brukar Markus titta på TV. Han är inte ensam om att bli lite sur för att TV:n går sönder, jag vill inte att någon ska få en stöt och dö.
Markus får istället ringa efter reparatören. En onödig utgift, men det är helt klart värt det.
Utanför tar Darrin och Edvin hand om trädgården. Det har blivit deras sätt att umgås och Jannet har börjat dra sig tillbaka för att låta de få dessa stunder tillsammans.
Istället jobbar Jannet hårt för att få upp sin egen matlagningsfärdighet som inte är alltför hög enligt hennes arbetskrav. Trots detta lagar hon utmärkta rätter som ingen kan klaga på.
Även Maximus behöver förbättra sin matlagning och eftersom Jannet har spisen får Maximus grillen. Så enkelt är det bara.
Till slut kommer reparatören och lagar TV:n. Hon går därifrån utan en skråma, så det kanske hade gått om Jannet hade lagat den (hon är i nivå 8), men nej, inga risker nu när de behöver pengar som mest. Att förlora någon kostar mer är 50 simdaler.
Äntligen är tavlan klar! Detta sker under Maximus svensexa, Viktor behövde någonstans att fly från allt festande. Lugn och ro skadar aldrig.
Det blir dags för Jannet att fylla år, hon är numera åldring och jag börjar bli lite orolig för att jag inte ska hinna med till generation 3. Hoppas, hoppas, hoppas.
Nu när TV:n är lagad bor tvillingarna i stort sett i soffan. Om de har tid på morgonen, efter skolan hela helgerna sitter de och tittar. Jag hoppas att de tjänar igen det när de blir äldre.
Förrutom Darrin och Edvin gör även Maximus en stor del av jobbet i trädgården. Det är trots allt han som har grönast fingrar av de alla.
Darrin blir pensionär! Jag tycker att han förtjänar det så som han har jobbat under all denna tid, det mesta som har köpts har varit hans förtjänst.
Detta är Viktors chef, känner ni igen henne? Nehe, hon är lite svårfångad om man säger så. Dessutom är hon känd...
För Olle och Markus del är det skolbal. Ingen av de har någon dejt och Markus har inte ens finkläder på sig förrän precis innan han går in i skolan. Olle blev dissad av sin hemliga kärlek några gånger, men till slut blev båda två på G med varsin tjej. Dessutom blir det slagsmål för de båda, men som tur var inte mot varandra. Förutom det blir Markus balens kung, så det blev en bra kväll trots allt.
Även hemma blir det en bra kväll. Viktors flickvän hälsar på och sover över innan hon försvinner nästa morgon.

Vi ses!
Glad påsk,
Hajsvajs
länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar