fredag 20 september 2013

Familjen Groj - Generation 1, del 4

Haloj!

Jag har ingen inspiration idag, så fredagsinlägget fick bli detta idag:

 Skrev jag att Darrin fick en mistel i "julklapp"?
Tror inte det. I vilket fall fick han det, och den måste användas! :)
 Nu när Ellie är barn, tyckte Joan att hon borde ha något att hålla på med efter skolan. Familjen bestämde sig därför för att skaffa en TV. Vad Ellie tycker är fel eller sorgligt eller vad hon försöker visa med ansiktet med TV vet jag inte...
 ... men eftersom hon tittar på vädret, antar jag att det blir dåligt väder.
Efter att ha tittat på vädret, bestämmer sig Ellie för att träna lite. Hon är atletisk, vilket är anledningen till att hon gör det.
 Men man kan inte bara göra saker man tycker om. När det läcker in genom golvet i badrummet får Ellie minsann också hjälpa till lite. Jag tycker att hon börjar bli lite bortskämd...
 Det varar nog inte länge till, för Joan har blivit gravid igen. Ellie kan nog vänta sig att hon får hjälpa till lite som tonåring... Jag tror dessutom att det är dags att bygga om..?
 På söndagen bestämmer sig Ellie för att prata med tidningstjejen. Tjejen verkar ganska schysst, så Ellie bjuder in henne.
De pratar om snön och snögubbar, och så kommer de på att de kan göra en snögubbe.
 Det är viktigt med samarbete när man bygger snögubbar! Även om Ellie bara började göra nya bollar så hennes kompis fick fixa till de...
När tidningstjejen gått släpper Ellie ut sin låtsaskompis, vilket är världen största misstag (enligt mig). Den fyller naturligtvis år...
"Jag har magiska händer, visst är det otroligt?"
Ellie pratar naturligtvis med sin låtsaskompis. Även om hon ser lite obekväm ut. Eller det är kanske bara jag som tycker det?
Pappa Darrin bestämmer sig för att lära Edvin att prata, eftersom tvillingarna snart fyller år. Ellie är egentligen inte så mycket äldre än sina bröder, men det låtsas hon inte om.
Ellie och hennes låtsaskompis har snöbollskrig och Ellie har precis fått in en träff.
Men glädjen varar inte länge. Jag tror nog att låtsaskompisen vinner. Vad tror ni?
Det verkar hen också tro, men det hela slutar ändå lika.

Ses snart!
Hajsvajs

länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar