tisdag 13 augusti 2013

PCG - Ny kärlek?

Haloj igen!

För några dagar sedan bestämde jag mig för att det var dags för min PCG-sim att skaffa sig en kille.



 Gina gick som vanligt till jobbet på morgonen...

... Men vad hon inte gjorde som vanligt var att hon gick till Sommarfestivalen! Där bestämde hon sig för att vara med i en ätartävling...

 ... Men det tyvärr inte hon som vann, utan en man som inte ens verkade vara glad för det! Men Gina kämpade på! Även om man inte vinner kan man komma tvåa!

 Fast det gick inte riktigt som hon tänkt sig, hon kom trea, efter militären, och mådde inte så bra..!

Efter ett tag gick Gina fram till "militären".
-Hej, det var jag som kom trea i ätartävlingen.
-Jaha! Trevligt att träffas. Vad heter du då?
-Gina, och du?
-Jag heter Marc.

-Fint namn!
-Tack, du med. Vad jobbar du med då?
-Jag är polis, själv då?
-Jag är militär, fast jag tror att du förstod det.
-Eh.. Kanske..? Skulle du vilja spela schack eller så?
-Visst! Där borta är ett ledigt schackbord!

De spelade schack ett tag, ända tills Gina tyckte det var dags att gå hem.
-Jag ska nog gå hem nu. Men vi kanske ses någon dag?
-Öh.. Ja, visst, jag ska nog också gå hem nu.
-Skulle jag kunna få ditt nummer?
-Visst, här. Hejdå!
-Hejdå!

 Några dagar senare
Gina bestämmer sig för att ringa Marc för att bjuda över honom.

-Hej Marc, det är jag, Gina!
-Hej!
-Eh... Jag undrar om du skulle vilja komma hit kanske?
-Visst, när hade du tänkt att jag skulle komma?
 -Idag, kanske?
-Om en liten stund, jag ska bara göra några grejer först, men jag kommer snart!
-Okej, hejdå!
-Hejdå!

Gina visste inte riktigt vad hon skulle ha på sig. Inte för fint, men inte vardagskläder. Kavaj kanske? Det fick bli en svart och vit klänning, med kavaj till slut.

 När hon piffat till sig lite, ringde det på dörren...

-Hej, Marc!
-Hej!
-Välkommen in! Jag har lagat höstsallad!
-Åh, vad bra.

 Lite mindre än en timme senare
-Jag kanske borde gå hem nu, eller så?
-Du får gärna stanna lite till, om du vill?
-Visst, det gör jag gärna.

Till slut tog Gina mog till sig och kysste Marc (Dun, dun, dun)
Marc nobbade inte kyssen, så han vekade tycka om henne i alla fall.

-Skulle du vilja vara ihop med mig Marc? Jag vet att vi inte har känt varandra så länge, men vill du det?
-Eh... Jag vet inte riktigt. Jag brukar inte vara så bra på att vara ihop med folk liksom...
-Öh... Jaha, jag förstår... Kanske...
-Jag ska nog gå hem nu, hejdå!
-Hejdå...


Ses!
Hajsvajs
länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar