lördag 15 juni 2013

Dag 1 - Varför du började spela sims

Haloj!

Det här är ett schemalagt/tidsinställt inlägg för jag ska till min farmor som fyller 75 (hon bor i Göteborg, jag bor i Stockholm). När jag skriver det här sitter jag och väntar på att min skolavslutning ska börja. Snacka om taggad ^^

Jag börjar idag, och jag kör tekniken "låtsas som om någon frågar", alltså skriver jag frågan och sedan svarar på den (ni har förmodligen redan sett det). Det känns lite löjligt just nu, men jag tror att det är enklaste sättet för mig.
Känner du inte för att läsa allt? Läs under minirubriken "Sammanfattning", så får du veta det viktigaste! Den är under bilden!

Varför började du spela sims?

Jag spelade sims första gången hos en av mina kompisar. Då spelade vi the sims 2, eftersom trean inte hade kommit. Jag minns inte så mycket av det, för jag spelade det max fem gånger (vi gick inte i samma klass då, så vi träffades inte så ofta). Min favorit då var absolut Universitet, det roligaste var att försöka få simmarna att förbättra sina färdigheter i det där huset man bodde i. Senare har jag även spelat hos en annan kompis som skaffade tvåan efter att trean kommit, och först då insåg jag skillnaden. Varför ska man ha antiönskningar som lottas ut?
Själva anledningen till att jag köpte trean var förstås att jag tyckte tvåan var kul, första dagen det fanns i butik köpte jag det. I början spelade jag (8 år då) och min storasyster (10 år då) tillsammans, men senare spelade jag själv eftersom jag blev mer intresserad än min storasyster. Ett slags bevis på detta är nog att jag har läst instruktionsboken som kom med (jag vet inte om de fortfarande skickar med sånna, jag vet att de inte skickar med sånna till expantionerna iaf,) två eller tre gånger. För er som inte läst den (och har den), är det ett tips att göra det. Jag använder numera tangentbordet mer än musen för att förflytta mig och annat. Nä, nu blev det lite väl allvarligt här, va? 

Jag förstår ärligt inte varför den här simmen ville göra det där provet (hon önskade det faktiskt!), nu när vi (i alla fall jag) har sommarlov. Man ser ju till och med att det är sommar! Om någon undrar, hon heter Yoshi.

Sammanfattning: 
Jag började spela för att jag spelade the sims 2 hos min kompis och tyckte det var roligt, köpte därför the sims 3 när det kom ut och äger inget the sims 2 spel.

Ses imorgon då det är nästa fråga!
Hajsvajs
länge!

En liten påminnelse bara!



  1. Varför du började spela sims.
  2. Vilka spel har du?
  3. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?
  4. Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?
  5. Tjejsimmar eller killsimmar?
  6. Vilken egenskap använder du mest?
  7. Ta bilder eller filma?
  8. Vilken låt på simliska är din favorit?
  9. Om du var en sim, vilka egenskaper hade du haft då?
  10. Det värsta expansionspaketet och varför?
  11. Vilket är dina simmars vanligaste yrke?
  12. Vilken är din favorit stad?
  13. Vilket är det vanligaste sättet dina simmar dör p
  14. Saker du köpt från Store.
  15. Vilket yrke har du aldrig varit och varför?
  16. Legacys eller "vanligt" spelande?
  17. Vilken är den tråkigaste färdigheten?
  18. Vilket är ditt favoritspöke/sätt att dö på och varför?
  19. CC eller CC-free?
  20. Med eller utan fusk?
  21. Finns det någon egenskap du aldrig har använt? Varför har du aldrig använt den?
  22. Vilken är din favorit färdighet.
  23. Hur brukar du spela med dina simmar?
  24. Ladda ner simmar eller skapa egna?
  25. Den familj du spelar på mest nu.
  26. Sunset Valley eller Bridgeport?
  27. Vilken är din favorit bland övernaturliga varelserna (ex. vampyr m.m.)?
  28. Vilken livslång önskan: Omgiven av familjen eller superpopulär?
  29. Vilken är din favorit bland åldersstadierna?
  30. Om inte Sims, vilket spel då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar