tisdag 11 juni 2013

PGC - Det nya huset

Haloj!

Jag gjorde inga tidsinställda inlägg förrut, jag hade nämligen fotbollsträning (glömmer alltid bort dem). Alltså hade jag inte tid för det, men nu kommer lite annat!

Regler hittar du här.

För ett tag sedan gjorde jag en PGC "grundare". Hon, för jag gjorde en hon, ser ut så här:
Det är ganska mörkt på den här bilden, men det är det alltid i Twinbrook, där hon bor. Simmen heter Gina Reota. (Jag hade ingen fantasi, så min storasyster anlitades att välja namn, hon väljer alltid konstiga namn)

Redan innan Gina flyttade till Twinbrook, hade hon bestämt sig för att hon skulle bli polis. Gina ringer snabbt efter en taxi till polisstationen.

När Gina har gått på en intervju tycker hon att det känns tråkigt att bara sticka hem direkt, dessutom vill hon satsa på sitt jobb och tänker att det är bäst att öva upp sin logik, poliser måste vara duktiga på att tänka.

Gina tar en taxi till bokhandeln. Hoppas det finns några roligare ställen att titta på sen, tänker hon när hon ser bokhandeln.

Gina köper en bok om hur man ska lyckas som polis och sätter sig utanför bokhandeln och läser.

Efter ett tag börjar det komma lite människor till bokhandeln, det verkar som det flesta precis kommit hem från jobbet eller skolan. Gina går fram till en man som presenterar sig som Rich.

-Vad jobbar du med, Rich? frågar Gina.
-Jag är forskare, själv då? säger Rich.
-Polis, eller jag blir när de ringer mig, jag misstänker att ingen annan ville ha jobbet.
-Det har du nog rätt i, Gina.

-Ja, hur är det att vara forskare?
-Trevligt, fast det tar ett tag att komma hem, eftersom forskningscentret ligger ganska avsides.
-Vad menar du? undrar Gina

-Jag och min fru Rosy har en dotter som heter Zo. Zo fyller förresten nio om lite mindre än en vecka, så du får ursäkta mig, jag måste köpa present till henne nu. Hejdå!
-Jaha, Hejdå!

Plötsligt kommer en man fram till Gina.
-Är det du som precis har flyttat hit? Jag heter förresten Oliver, om du undrar, säger han.
-Ja, det är jag som precis flyttat hit. Jag heter Gina, svarar hon.
-Det var min fru som sa att jag skulle hälsa dig välkommen om jag såg dig. Nu måste jag cykla hem igen, hejdå!
-Tack, hälsa henne också, hejdå!

Ännu en man kommer fram till Gina.
-Hej, jag hörde att du precis flyttat hit. Kul att du flyttat hit. Det är jag som är Buck, säger han.
-Hej, tack. Jag heter Gina.
-Hörde det också. Ha en bra dag! Måste sticka nu!
Jaha, vad ska jag göra nu då? Sticka hem och fixa i ordning, ta en ordentlig titt på huset. Det är nog det bästa jag kan göra just nu, hoppas jag, tänker Gina och ringer en taxi.

Det nya huset ser större ut än det är, det finns i själva verket bara ett stort rum och en toalett. Till tomten hör även den lilla dammen, och det var på grund av den Gina köpte huset. Hon älskar att titta på det grumliga vattnet och gissa vad det döljer. Det är bara när hon badat i sånt vatten hennes gröna hår tonas ner, aldrig annars.
 I det stora och enda rummet finns det en säng, ett litet bord med två stolar, en byrå, en bokhylla och en liten soffa.
 Självklart finns det även ett kök. Köket är ganska rymligt, men det beror nog på att man kan se ut över rummet om man står vid en bänk.
 Gina bestämmer sig för att sätta sig och läsa i soffa. Den nya boken har några riktigt bra tips, om både vad man ska göra och inte ska göra som polis.

 Efter ett tag börjar Gina känna sig lite hungrig, och bestämmer sig för att laga Höstsallad, en av de få rätterna hon kan laga.

Höstsalladen är inte så väldigt god, men det gör inte något tycker Gina. Hon får ju öva lite mer bara!

Jag vet att det inte hände så mycket, men jag måste visa lite i början.
Jag funderar på att göra några utmaningar (ex 30 dagars utmaning) under sommarlovet. Verkar det bra?

Ses!
Hajsvajs
länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar